Kajakarstwo to świetny sposób na utrzymanie kondycji fizycznej podczas wiosłowania. Podczas pływania kajakiem pracuje kilka mięśni ciała i szacuje się, że w ciągu godziny zużywa się około 400 kalorii.

Czasami ludzie nie myślą o kajakarstwie jako formie ćwiczeń, co jest dużym błędem, ponieważ kajakarstwo ma niezliczone korzyści zdrowotne. Kajakarstwo zwiększa siłę, poprawia kondycję, poprawia koordynację. Oznacza to, że możesz ćwiczyć prawie nie zdając sobie z tego sprawy.

Wspaniałą rzeczą w kajakarstwie jest to, że można to robić samemu lub z innymi ludźmi i zawsze w otoczeniu przyrody. W kajaku można spędzić wiele godzin i zawsze będzie się wydawało, że to krótki czas.

Oto główne korzyści zdrowotne płynące z pływania kajakiem:

Dobre ćwiczenie cardio

Wszyscy słyszeliśmy, że cardio jest kluczowe, jeśli chodzi o zachowanie zdrowia, a kajakarstwo jest świetne dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego. Z każdym ruchem wiosłowania będziesz zyskiwał wytrzymałość układu krążenia i zauważysz to już po kilku wypadach. Twoje serce i płuca stają się silniejsze dzięki kajakarstwu.

Kajakarstwo zmniejsza poziom stresu

Codzienna praca i obowiązki mogą zwiększyć poziom stresu. Ćwiczenia są jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie tego problemu. Kajakarstwo obniża poziom stresu o wiele bardziej niż inne sporty, po prostu dlatego, że dzięki kontaktowi z naturą i przebywaniu na świeżym powietrzu wpływa korzystnie jednocześnie na umysł i ciało.

Utrata wagi i zwiększenie wytrzymałości

Oprócz poprawy pracy układu sercowo-naczyniowego, kajakarstwo pomaga również zwiększyć wytrzymałość fizyczną. Ponadto, jak w przypadku wielu ćwiczeń wymagających mobilności, możliwe jest, że zauważysz spadek wagi przy jednoczesnym wzroście siły.

Poprawa i wzmocnienie mięśni

Chociaż może się wydawać, że wiosłując kajakiem pracujesz tylko mięśniami ramion, wiele innych mięśni jest wykorzystywanych, czy to do poruszania się, czy do utrzymywania równowagi. Uzyskasz bardziej zdefiniowane mięśnie nóg, klatki piersiowej, barków i górnej części ciała, a także zdefiniowane mięśnie ramion.

Kajakarstwo rozwija ogólną siłę ciała

Jak wspomniano powyżej, kajakarstwo ma imponujący wpływ na ciało i jego siłę. Nie tylko zyskasz mięśnie, ale będzie temu towarzyszył ogólny wzrost siły.

Zwiększona koordynacja ruchów

Podczas wiosłowania i/lub skręcania musisz mieć dobrą koordynację ruchów. Podobnie jak w kajaku dwu- lub trzyosobowym, będziesz musiał wiosłować razem z towarzyszami, aby być bardziej efektywnym w poruszaniu się.

Jeśli nabrałeś/ nabrałaś chęci na kajakarstwo, nie pozostało nić innego, jak wyruszyć w pierwszy spływ. Dobrym miejscem do uprawiania kajakarstwa jest województwo Pomorskie. Więcej informacji na tronie: https://www.myslowiceinfo.pl/2021/08/daj-sie-poniesc-nurtowi-przygody-ruszaj-na-kajaki-do-pomorskiego/